Pers imparatorunun basveziri Buzur Mehir tarafindan 1400 yil once
tasarlanan tavla oyunu; dunyanin en populer
oyunlarindan biridir.
Zaman kavramindan alinan ilhamla tasarlanan oyunun
zamana boylesine direnmesi son derece etkileyici. Senenin birligi
olarak tavla bir tanedir. 4 kosesi 4 mevsimi, tavlanin icindeki
karsilikli 6'sar hane 12 ayi, pullarin toplami ayin 30 gununu ,siyah-beyaz pullar gece ve gunduzu, karsilikli 12'ser hane gunun 24 saatini simgeler..

Eski zamanlarda Hint Imparatoru, satranç oyununu Pers imparatoruna, yanında bir mektup ile hediye olarak göndermiştir.


Mektubunda oyunla ilgili hic bir açıklama yapmazken şöyle bir mesaj yazmıştır. Pers imparatoruna:

Kim daha cok düşünüyor,
Kim daha iyi biliyor,
Kim daha ileriyi goruyorsa
O kazanır.
Işte hayat budur...

Pers Imparatoru dönemin en alim veziri olan Buzur Mehir ile bu mesajı paylaşarak, ondan oyunu çozmesi ve kendisinin de karşılık olarak Hint Imparatoruna hediye edilmek üzere başka bir oyun icat etmesini ister.

Vezir haftalarca çalıştıktan sonra gönderilen satrancın her taş hareketini ve oyunu çozer daha sonra da on günde tavlayı icad eder ve imparatora sunar.

Hint Imparatoruna tavla oyunuyla birlikte gonderilmek uzere soyle bir mesaj hazırlanır. Hint imparatoruna:

Evet,
Kim daha cok düşünüyor,
Kim daha iyi biliyor,
Kim daha ileriyi goruyorsa
O kazanir.
Ama biraz da şanstır.
Işte hayat budur... 

Al bakalım KAJU buda hikayesi :D

15 Responses so far.

  1. ohaaa... en sevdiğim oyunun böyle özellikler taşıdığını bilmiyodum:D:D kaju bunu beğendi vala:D

  2. bide hikayesi var bunun :D

  3. e şimdi onu da bekleriz artıkın merakla:P:D

  4. tamam peki onuda konuya ekliyorum senin için :D

  5. oleeyyy çok teşekkürler qezeqen=)=)=) vay bea gözlerim doldu, duygulaştım:D

  6. sen istersin de yapmazmıyız bea :D

  7. heyt beaa işte qezeqen budur;):D valla çok teşekkür ederim he, hiç üşenmeden koymuşun anında:D okudum acayip de sevdim, unutmıcağım bilgilerden biri olcak:D

  8. aslında bu iyi olmadı seninle kavga etseydik keske iyi dostluklar kavgayla baslarmıs :D ne bilim öyle diyorlar :D

  9. :D e bizimki de istisna olvirsin qezeqen yaf;) ha içine sinmediyse formaliteden bi kavga ederik çatır çatır:P:D

  10. kaju akıllı ol len :P yok yok istisna kalsın tamam :D

  11. bak yav lenli lünlü konuşma bana:P iyi hadi madem istisna olalım öyle olsun=)=)

  12. oyun 65 tiryakisi olarak tavlanın hikayesini neden hiç araştırmadığımı merak ettim şimdi :) iyiymiş..

  13. Tavladan hiç anlamam ama satrancı severim..
    Çok güzel bir hikayeydi...
    paylaşımın için tşkler

  14. Tavlayı çok severim...hikaye süpperr:)

  15. bu oyunu bana sevdiren,öğreten adam..onu yenmekten sıkıldım artık :D

    dipnot:tavla tavla beni tavla salla pulları zarları