Dünyanın belki de en çalışkan varlıkları onlar. Durup dinlenmeden kazıyorlar, koşuyorlar, savaşıyorlar, arıyorlar, taşıyorlar. Tek başlarına kendi ağırlıklarının 40 katını kaldırabiliyorlar. Ama onları farklı kılan en önemli özellikleri organizasyon yapıları.

Binlerce ya da milyonlarca karınca her gün birbirlerini engellemeden yuvalarına yiyecek taşıyor, tünel kazıyor, yavrularını besliyor. Hepsinin organizyonundaki rolü belli, hiç birisi diğerinin işine karışmıyor. Bu muazzam iş birliğinde tekleyen tek bir parça yok, saat gibi her gün işliyor.

Dünyanın 7 harikası deniyor değil mi? Bir daha düşünmek lazım. Aşağıdaki videoda göreceğiniz şekilde, 3 gün boyunca 10 ton sulu çimento, karınca yuvasına dolduruluyor. Çimento 1 ay sonra kuruyor ve insana uyarlandığında Çin Seddi'ne eş değer bir yapı ortaya çıkıyor ve bu Çin Seddi'nden dünyada milyonlarca var!


7 Responses so far.

  1. ya ben sevemiyorum bu karıncaları, :(

  2. çok da temizler biliyor muydun? hiçbir hastalık ya da pislik taşımıyorlar.
    bu kadar ilginç şeyleri nereden buluyorsun, hayranm sana gezegen :)))

  3. saol :D evet öyleler biliyorum bunun yanında daha bir sürü özellikleri var ama en çok ilginç olanı suda boğulmadıkları! çalışkan oldukları kadar da marifetlilerde keratalar :D

  4. karıncalar hep ilgimi çeken ve sevdiğim tek böceklerdir. neden seviyorum bunları diyodum demek bu yüzdenmiş:D saol qezegen=)=)

  5. ne demek her zaman :D

  6. Farklı ve ilginç sayfalarınızı severek okuyorum. Selamlar.

  7. inanılır gibi değil..Rabbim neler yaratmış, hayret etmemek mümkün değil....miniminnacık o gövdeyle sen dünyayı sırtında taşı...düşünen için budur işte Allahın kudreti diyesi geliyor insanın....gerisi boş..
    Allahu alem...